Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este header-pagini.jpg

            SOCIETATEA  CULTURAL-PATRIOTICA  AVRAM  IANCU

                DIN ROMANIA

ASOCIAŢII

Art.1. Asociaţii, membri fondatori si membri cotizanti din toate filialele infiintate in tară au hotărât în unanimitate adoptarea prezentului statut al asociaţiei SOCIETATEA CULTURAL – PATRIOTICA  AVRAM  IANCU din România

DENUMIREA, SEDIUL, DURATA  ASOCIAŢIEI

Art. 2. Asociaţia se numeşte  SOCIETATEA CULTURAL-PATRIOTICA  AVRAM  IANCU .

Art. 3. Sediul asociaţiei este în Cluj Napoca, Str. Nasaud, nr.2, judetul Cluj

Art. 4. Durata de activitate a asociaţiei este nelimitată.

Art. 5. Asociaţia este persoană juridică romană de drept privat fără scop patrimonial, apolitică şi urmăreşte exclusiv şi direct scopuri non profit şi în folosul obştesc. Asociaţia este înscrisă în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa Judecătoriei Cluj-Napoca.

Art. 6. Asociaţia îşi poate constitui filiale (entităţi cu personalitate juridică) în condiţiile legiisi a prezentului statut.

Art.7 Asociatia isi stabileste insemne distinctive proprii:

SIGLA – alcătuită din chipul lui Avram Iancu  înscris într-un cerc aşezat pe trei arcuri de cerc. Acestea sunt întretăiate de două grupări a câte trei figuri geometrice în culorile roşu – galben – albastru.

DRAPEL – Pe fondul monocolor albastru deschis este aplicată sigla Societăţii şi înscrisul în semicerc: Societatea Avram Iancu din România. La filiale drapelul va conţine denumirea filialei respective.

IMN – Societatea “Avram Iancu” are imn propriu,constand din muzica si text prelucrare din folclor- DIN TARA  MOTILOR.  Imnul se intonează la ceremoniile şi festivităţile din cadrul Societăţii.

ŞTAMPILA – Stampila constă din chipul lui Avram Iancu în mijloc, pe margini fiind înscris: Societatea Avram Iancu. Consiliul Naţional Cluj – Napoca. La filiale ştampila conţine chipul lui Avram Iancu şi înscrisurile: Societatea Avram Iancu. România.. Filiala …………………… (denumire filialei).

         SCOPUL ASOCIAŢIEI ŞI MIJLOACELE DE ATINGERE AL ACESTUIA

Art.8. Scopul asociatiei este acela de a folosi ansamblul mijloacelor si modalitatilor moderne de informare in vederea cultivarii si raspandirii in randul romanilor,al motilor si simpatizantilor acestora,a ideologiei promovate de catre inaintasii nostri  al caror stindard l-a constituit  personalitatea ilustrului AVRAM IANCU , in ceea ce priveste imbunatatirea vietii economice,sociale,culturale si spirituale a motilor de pretutindeni. Asociaţia isi propune să  militeze pentru respectarea si apararea legilor Romaniei, in frunte cu Constitutia Romaniei,pentru apararea suveranitatii nationale si integritatii teritoriale,a caracterului national,unitar indivizibil si independent al Romaniei,sa promoveze si  sa  apere drepturile si libertatile fundamentale ale omului,in lumina legislatiei europene in vigoare,sa contribuie la imbunatatirea vietii economice,culturale,sociale si spirituale a motilor de pretutindeni,cu aspect prioritar asupra militarii pentru un mediu sanatos in zona Muntilor Apuseni.

Art.9. Obiectivele asociatiei:

 – apararea si promovarea fiintei nationale a romanilor

– promovarea ideilor de libertate si demnitate nationala, a limbii, istoriei si culturii nationale romanesti

– realizarea comuniunii spirituale a motilor de pretutindeni

– evocarea contributiei motilor, in special si a romanilor, in general, la lupta pentru emancipare economica, sociala, politica, respectiv la infaptuirea marilor realizari din istoria Romaniei, in cadrul unor sesiuni stiintifice, simpozioane, manifestari omagiale si cultural-artistice, edificarea de monumente, obeliscuri, statui, montarea de placi comemorative, case memoriale si muzee

– sprijinirea dezvoltarii economico-sociale a spatiului locuit de moti, in special a zonei Muntilor Apuseni, prin investitii reale si eficiente

– protectia mediului si activitati de custode, protejarea monumentelor naturii din Muntii Apuseni

– dezvoltarea turismului si a activitatilor  de agro-turism rural si montan

– ocrotirea sanatatii locuitorilor din zona Muntilor Apuseni prin  informare, educare si baza materiala specifica, in colaborare cu autoritatile locale, ministerele de specialitate si cadre medicale

– dezvoltarea invatamantului si culturii in zonele locuite de moti, in special si de romani, in general, prin promovarea si incurajarea unor activitati specifice

– stimularea si promovarea creatiei spirituale a motilor,a valorilor romanesti, prin editarea de carti, ziare, reviste, publicatii de orice fel, albume, organizarea de festivaluri si concursuri culturale de interpretare sau creatie artistica, expozitii etc.cu larga raspandire nationala si internationala, lobby prin toate mijloacele permise de lege, comunicare prin internet

– acordarea de diplome. medalii, premii, ordine si alte asemenea distinctii motilor sau personalitatilor marcante ale vietii motilor

– acordarea de burse pentru elevii si studentii moti,in special,aflati in situatie materiala modesta,respectiv incurajarea si promovarea acestora in elita educatiei si culturii nationale,europene si internationale,cu includerea lor in programele organizate de catre asociatie in vederea realizarii obiectivelor propuse

– incurajarea colaborarii cu romanii din Basarabia si nordul Bucovinei,precum si cu romanii stabiliti in intreaga lume, prin corespondenta continua cu acestia si activitati comune, respectiv organizarea  unor proiecte comune in vederea realizarii scopului asociatiei

– gasirea si atragerea resurselor financiare, materiale, interne si externe, in vederea realizarii scopului si obiectivelor propuse

MEMBRII  ASOCIAŢIEI

Art.10. Asociaţia are următoarele categorii de membri:

  1. membri fondatori – persoanele care au luat iniţiativa înfiinţării asociaţiei şi au constituit patrimoniul iniţial,precum si persoanele care reprezinta toate filialele infiintate la acest moment
  2. membri  asociati-persoanele care  aderă la asociaţie după înfiinţarea acesteia –în condiţiile art. 10 al.2 şi 3 din statut,
  3. membri de onoare – persoanele care au calitatea de membru de onoare acordată de Adunarea generala la propunerea Biroului Executiv al Consiliului National sau de catre Birourile executive ale filialelor şi care sprijină material şi/sau moral menţinerea şi dezvoltarea acesteia.

Termeni in acceptiunea prezentului Statut:

  • „motii”sunt persoanele care s-au nascut in Muntii Apuseni, precum si decendenti ai acestora,.
  • simpatizanti ai motilor sunt persoane care nu s-au nascut in Muntii Apuseni si nu sunt descendenti ai unor moti, dar adera la asociatie si inteleg sa militeze pentru realizarea scopului si obiectivelor propuse de aceasta

10.1- Membrii Societatii „Avram Iancu din Romania, vor primi Legitimatie de membru, care va avea inscrise ;Nr. de legitimatie, datele de indentificare, poza,cotizatia platita anual. Membrii au dreptul sa poarte insigna si simboluri ale Societatii.

10.2-Fiecare membru al Societatii”Avram Iancu”din România,este obligat sa respecte intocmai prevederile acestui Statut. Persoanele cu functii in Societate, trebuie sa constituie exemple de conduita civica si morala in orice imprejurare.

Art.11. Modul de dobândire a calităţii de asociat (membru).

(1)Asociaţii-fondatori au dobândit această calitate prin exprimarea acordului de asociere conform actului constitutiv şi al statutului.

(2)Ulterior înfiinţării asociaţiei, pot dobândi calitatea de  membru asociat cetăţenii români şi străini, dacă sunt majori si indeplinesc cerinta de a fi mot sau simpatizant al motilor, dacă aderă la asociaţie, dacă se obligă să-i respecte prevederile statutare şi dacă sunt de acord cu scopul asociaţiei astfel cum este descris la art.7 din statut.

 (3)Calitatea de membru asociat, se dobândeşte printr-o cerere de aderare, formulată în scris,  la Consiliul National al Societatii Avram Iancu ,respectiv la Consiliile filialelor,validata de catre Biroul Executiv al Societatii,respectiv de catre birourile executive ale filialelor. Acestea din urma pot admite sau respinge cererea, fara nici o motivare.

(4)Calitatea de membru de onoare se acordă de către Reuniunea Nationala, la propunerea Biroului Executiv al Consiliului National, respectiv de catre Consiliile filialelor la propunerea birourilor executive ale acestora.

Art.12. Drepturile şi obligaţiile membrilor:

Drepturi :

-de a participa la activitatile asociatiei si de a informa corect asupra activitatii desfasurate de asociatie

– de a alege si de a fi ales in organele de conducere ale asociatiei

– votul este direct si secret in cazul alegerii organelor de conducere

– dreptul la vot se poate exrcita si prin procura speciala

– sa beneficieze de dotarile si facilitatile oferite ascoatiei

– sa solicite Consiliului National sau Comisiei de Cenzori informari privind diferitele   actiuni desfasurate sau utilizarea mijloacelor materiale si banesti ale asociatiei

– sa prezinte si/sau sa faca propuneri Reuniunii Nationale sau Consiliului National ,orice initiativa proprie referitoare la imbuntatirea sau dezvoltarea activitatii asociatiei

– sa reprezinte si sa intreprinda actiuni in numele asociatiei numai daca este mandatat de catre forurile de conducere si administrare ale asociatiei

Obligatii :

– sa cunoasca si sa respecte prevederile prezentului statut

– sa participe la actiunile si programele initiate de asociatie

– sa respecte si sa indeplineasca hotararile luate in mod legal de catre organele de conducere si administrare ale asociatiei

– sa achite la termenele stabilite cotizatia anuala

 Fiecare membru este obligat să apere idealurile, interesele şi prestigiul asociaţiei.

Art.13. Încetarea calităţii de membru

Calitatea de asociat se poate pierde în următoarele cazuri:

  1. în caz de deces al persoanei fizice sau de dizolvare a persoanei juridice
  2. la cererea persoanei fizice sau juridice ,formulată în scris
  3. la dizolvarea asociaţiei
  4. prin excluderea din asociaţie care poate avea loc:
    1. pentru încălcarea gravă sau repetată a prevederilor statutului sau ale regulamentului intern în urma unei analize atente, prin hotărârea motivată a Biroului Executiv al Consiliului National .
    2. prin lipsa de contact cu asociaţia timp de 12 luni, caz in care Biroul Executiv al Consiliului National are posibilitatea excluderii fără indeplinirea nici unei proceduri prealabile si fara motivarea  hotărârii de excludere.
    3. in situatia in care persoana membru al asociatiei devine indezirabil

Impotriva hotararii de excludere  se poate face contestatie, de catre persoana in cauza, in termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, la Biroul Executiv al Consiliului National. Contestatia se va solutiona de catre Consiliul National, prin decizi definitiva, cu votul majoritatii.

                 CONDUCEREA, ADMINISTRAREA, CONTROLUL ASOCIAŢIEI

Art.14. Organele de conducere, administrare şi control ale asociaţiei sunt:

1. ADUNAREA GENERALĂ denumita REUNIUNEA NATIONALA A SOCIETATII CULTURAL-PATRIOTICE  AVRAM  IANCU din ROMANIA

2. CONSILIUL NATIONAL

3. BIROUL EXECUTIV AL CONSILIULUI NATIONAL

4. COMISIA DE CENZORI

Art.15. REUNIUNEA NATIONALA este organul de conducere suprem al asociaţiei, alcătuit din toţi asociaţii, respectiv din delegati alesi ai filialelor teritoriale, potrivit normei de reprezentare.

(1) Reuniunea Nationala este condusă de Preşedintele asociaţiei sau, în lipsa acestuia, de PrimVicepreşedintele Societatii, respectiv de catre unul dintre Vicepresedinti.

(2) Reuniunea Nationala  se întruneste in sedinta ordinara o data la 4 ani iar in sedinta extraordinara ori de cate ori este necesar, la propunerea Consiliului National sau a 1/3 din consiliile filialelor.

            (3) Pentru ca Reuniunea Nationala sa fie statutar constituita este necesara prezenta a cel putin ½ +1 din numarul membrilor asociatilor. In cazul neindeplinirii conditiilor necesare de desfasurare a Reuniunii Nationale aceasta se va reuni in termen de 7 zile de la data primei  convocari, fara o noua convocare, putand lua decizii si hotarari indiferent de numarul celor prezenti in conditiile intrunirii unei majoritati simple.

(4) Sedinţele adunării generale se vor consemna într-un proces-verbal cu menţionarea numărului de voturi/pentru, contra, abţineri).

(5) Hotararile Reuniunii Nationale se adopta prin vot deschis a jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti.

             (6) Asociatii absenti pot vota prin mandatar cu procura speciala, acesta trebuind sa fie membru in asociatie cu drepturi depline.

             (7) Hotararile Reuniunii Nationale, legal adoptate, sunt obligatorii pentru toti asociatii chiar daca au lipsit sau au votat impotriva.

(8) Atributiile Reuniunii Nationale:

– hotaraste modificarea actului constitutiv si a statutului asociatiei

– stabileste strategia si obiectivele generale ale asociatiei

– alege si revoca membri Consiliului National si a Comisiei de Cenzori

– hotaraste dizolvarea si lichidarea asociatiei,precum si destinatia bunurilor ramase dupa lichidare

– aproba numarul de membri ai Consiliului National si stabileste eventuale competente/responsabilitati suplimentare,speciale ale acestuia

– aproba indemnizatiile membrilor Biroului Executiv al Consiliului National si a Comisiei de Cenzori

– aproba efectuarea cheltuielilor si a achizitiilor de bunuri a caror valoare depaseste suma de 500.000 (RON) lei.

Art.16. CONSILIUL NATIONAL este format din 100-150 de membri, alesi prin vot deschis, dintre membri asociati si cei onorifici, respectiv dintre membri Biroului Executiv al Consiliului National si presedintii filialelor infiintate, precum si membri onorifici. Acesta   constituie organul de conducere al asociatiei in intervalul dintre Reuniunile Nationale.

Consiliul National  este ales de Reuniunea Nationala pe o perioadă de 4 ani. Acesta rămîne în funcţie pînă se încheie procedura numirii noului consiliu. Consiliul poate fi reales.

Cand un membru al consiliului se retrage din funcţie, sau când este revocat din funcţie, ceilalţi membri din consiliul director pot numi în funcţia vacantă un alt membru din asociaţie cu excepţia cenzorului, urmînd ca această decizie să fie supusă aprobării Reuniunii Nationale la prima şedinţă care va avea loc.

Deciziile Consiliului se iau cu majoritate simplă de voturi. Fiecare membru al consiliului are un singur vot, chiar şi atunci când vicepreşedintele execută două funcţii. La egalitate de voturi hotărăşte votul preşedintelui iar în lipsa acestuia, votul primvicepreşedintelui.

Desfăsurarea şedinţelor consiliului director sunt consemnate într-un proces verbal

Membrii consiliului se pot retrage oricînd din funcţie. Cînd o parte din membrii consiliului demisionează, cererea scrisă se înaintează membrilor rămaşi iar cînd întreg consiliul demisionează cererea se înaintează Reuniunii Nationale. Retragerea intră în vigoare prin votarea sau instalarea unui succesor. Reuniunea Nationala hotărăşte asupra descărcării de gestiune a membrilor consiliului retraşi, în şedinţa următoare.

16.1. Conducerea Consiliului National al Societatii Avram Iancu va fi asigurata de catre Biroul Executiv al societatii ales prin vot deschis in cadrul Reuniunii Nationale, la propunerea Presedintelui.

16.2.Atribuţiile Consiliului National sunt următoarele:

– convocarea Reuniunii Nationale a Societatii, aprobarea primirii de noi asociaţi şi a retragerii din societate

– aprobarea bugetului  de venituri si cheltuieli,bilantul contabil si raportul Comisiei de Cenzori

– aprobarea infiintarii de filiale, structura si sediul acestora

– adoptarea şi aprobarea  măsurilor  necesare ducerii la îndeplinire a prevederilor statutului şi a hotărîrilor adunării generale sau a hotărîrilor proprii

– aprobarea indemnizatiilor membrilor Biroului Executiv al Consiliului National si a Comisiei de Cenzori

– elaborarea unui regulament intern de funcţionare a asociaţiei

– incheie acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei in limitele prezentului statut

– asigură punerea în executare a hotărîrilor adunării generale,prezintă adunării generale evaluarea anuală asupra activităţii desfăşurate şi modul de finanţare al acesteia

– prezintă raportul de activitate şi raportul contabil pe perioada anterioară

– întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor asociaţiei pe anul viitor.

– pregăteşte şedinţele Reuniunii Nationale, printr-o Comisie de Pregatire

– administrează patrimoniul asociaţiei

– tine evidenţa membrilor asociaţiei

– hotărăşte asupra excluderii unor membrii ai asociaţiei

– hotărăşte asupra acceptării sau neacceptării donaţiilor, sponsorizărilor, testamentelor, la propunerea si cu punerea in executare a sarcinilor de catre Biroul Executiv

Art.17.BIROUL EXECUTIV AL CONSILIULUI NATIONAL este organul de conducere operativa a asociatiei, ales pentru un mandat de patru ani, fiind compus din:

– presedinte

– primvicepresedinte

– 9 vicepresedinti

– 6 consilieri

– secretar general

– secretar general adjunct

– trezorier

17.1. Biroul Executiv are urmatoarele atributii:

– confirma sau infirma primirea/excluderea membrilor asociatiei

– conduce si coordoneaza activitatea curenta a asociatiei intre sedintele Consiliului National

– elaboreaza norme de aplicare a hotararilor Reuniunii Nationale ori ale Consiliului National, precum si proiecte de hotarari pe care le supuse votului in Consiliu sau in Reuniune

– asigura informarea operativa a filialelor teritoriale cu privire la activitatea asociatiei

– negociaza aliante cu alte asociatii si fundatii in cadrul unor actiuni si proiecte comune,compatibile cu scopu si obiectivele asociatiei

– indruma si coordoneaza administrarea patrimoniului societatii

– confirma si avizeaza hotararile filialelor

– indruma si controleaza activitatea filialelor

– indeplineste orice atributii speciale stabilite prin Reuniunea Nationala

17.2. Preşedintele  are următoarele atribuţii specifice:

  1. convoacă sedintele Biroului Executiv si ale Consiliului National
  2. conduce sedinţele Biroului Executiv, Reuniunii Nationale şi ale Consiliului National
  3. semnează împreună cu vicepreşedintele şi secretarul toate actele şi documentele importante ale asociaţiei în scopul realizării scopului pentru care a fost înfiinţată
  4. reprezintă asociaţia în toate raporturile ei cu persoanele fizice, juridice, organele puterii administrative, legislative şi judecătoreşti

 17.2. PrimVicepreşedintele are următoarele atribuţii specifice:

  1. înlocuieşte preşedintele asociaţiei, în absenţa sau în caz de indisponibilitate a acestuia,  preluînd toate atribuţiile lui.
  2. sprijina si conlucreaza cu presedintele la realizarea tuturor actiunilor asociatiei, respectiv la indeplinirea sarcinilor care revin Biroului Executiv.

17.3 Vicepresedintii si Consilierii, propusi de catre Presedinte si validati de Consiliul National, au atributii repartizate pe sectoarele principale de activitate ale societatii, denumite in continuare DIRECTII:

17.3.1 DIRECTIA  ECONOMICO-FINANCIARA avand ca principale atributii :

  • atragerea si administrarea de fonduri,interne si externe,in vederea atingerii scopului si obiectivelor societatii
  • participarea la proiecte de finantare,direct si in colaborare,pentru derularea unor activitati concret stabilite in hotararile societatii
  • desfasurarea  de activitati de custodie

 17.3.2 DIRECTIA TEHNICO-ORGANIZATORICA avand ca atributii:

– asigurarea bazei tehnico-materiale a Societatii,respectiv  a suportului tehnico-material al activitatilor desfasurate in cadrul acesteia

– asigurarea mijloacelor de transport si a logisticii necesare pentru toate manifestarile si activitatile Societatii

– organizeaza si controleaza toate lucrarile desfasurate de catre Societate

17.3.3 DIRECTIA  EDUCATIE SI CULTURA avand ca atributii specifice……

17.3.4 DIRECTIA PATRIMONIU avand ca atributii specifice……

17.3.5 DIRECTIA JURIDICA avand ca atributii specifice……

17.3.6 DIRECTIA  PROTECTIA MEDIULUI avand ca atributii specifice……

17.3.7 DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE avand ca atributii specifice……

 17.4 Secretarul general si secretarul general adjunct au următoarele atribuţii specifice:

  1. asigură pregătirea materialelor ce urmează a fi dezbătute de adunarea generală şi/sau consiliul director
  2. asigură întocmirea proceselor verbale ale adunării generale şi ale consiliului
  3. urmăresc realizarea lucrărilor de secretariat
  4. arhivarea documentelor societatii
  5. formarea unei echipe active  in vederea desfasurarii lucrarilor de secretariat

17.5 Trezorierul societatii are ca atributie specifica  evidenţa primara, conform legilor în vigoare. Are dreptul să facă încasări şi plăţi şi să aibă specimen de semnătură în bancă.

Art.18.  COMISIA DE CENZORI

  • Comisia de cenzori este aleasa de Reuniunea Nationala pentru o perioadă de 4 ani. Mandatul poate fi prelungit prin hotărârea adunării generale. 
  • Comisia de cenzori a asociaţiei are următoarele atribuţii specifice:
  • verifică modul în care este administrat patrimoniul asociaţiei şi revizuieşte bilanţul contabil.
  • întocmeşte rapoarte şi le prezintă Consiliului National, respectiv Reuniunii Nationale
  • poate participa la şedinţele consiliului fără drept de vot
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în statut, regulamente de ordine interioară, hotărîri ale organelor de conducere.
  • verifica si indruma activitatea financiar-contabila a tuturor filialeor infiintate

                           FILIALELE. INFIINTARE SI ORGANIZARE

Art.19. Filialele societatii se vor infiinta in baza hotararii adunarii generale a membrilor fondatori ai acesteia,avizate de catre Biroul Executiv al Societatii .

            Filialele vor putea avea statut propriu, organe de conducere proprii si patrimoniu distinct de cel al societatii.

            Filialele cu personalitate juridica se vor inregistra, potrivit legii, in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor aflat la Judecatoria din circumscriptia in care isi vor avea sediile, respectiv la Administratia Financiara  din localitatea respectiva, avand cod unic propriu, distinct de cel al societatii si contabilitate proprie.

19.1- Filialele vor pastra, obligatoriu, insemnele distinctive ale societatii, statutul, scopul si obiectivele cuprinse in actul constitutiv al acesteia, iar activitatea lor se va desfasura in directa colaborare si subordonare cu societatea.

19.2-   Filialele,  prin adunarea generala proprie, isi vor desemna organele de conducere proprii, respectiv Consiliul de Conducere al filialei si Biroul Executiv, prin vot deschis. Acestea vor fi supuse avizarii de catre conducerea societatii,la prima intrunire a Consiliului National al Societatii Avram Iancu .

19.3-     Organele de conducere ale filialelor vor fi subordonate conducerii societatii, orice hotarare a acestora  trebuind aprobata si avizata de catre Biroul executiv, respectiv Consiliul National.

19.4–    Organizarea, atributiile specifice si modalitatea de lucru specifice filialelor vor fi stabilite prin Regulamentul de Organizare si Functionare al Societatii, adoptat ulterior.

19.5–     Filialele deja infiintate la data actualizarii prezentului act constitutiv vor efectua modificarile legale necesare intr-un termen de 60 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii privind inregistrarea la Registrul Asociatiilor si Fundatiilor Cluj.

                            PATRIMONIUL ŞI VENITURILE ASOCIAŢIEI

Art.20.Patrimoniul şi veniturile asociaţiei.

(1)Patrimoniul iniţial al asociaţiei, exprimat în lei, este în valoare de 600 RON şi provine din aportul benevol al membrilor asociaţiei.

(2)Veniturile asociatiei se constituie din :

– cotizatiile membrilor

– dobanzile si dividendele realizate din plasarea disponibilitatilor banesti ale asociatiei

– venituri realizate din activitati economice propii

– donatii,sponzorizari sau legate de la persoane fizice ori juridice,romane sau straine,in bani sau in natura

– resurse obtinute de la bugetul de stat sau de la bugetul local

– alte venituri permise de lege

(3)Cotizatia este stabilită de către Consiliul National. Se achită într-o singură transă anuală sau in mai multe transe. În functie de nevoile Asociatiei, consiliul poate modifica cotizatia. Modificarea va fi adusă la cunostinta membrilor cu minim 30 de zile înainte de termenul intrării în vigoare.

(4) Patrimoniul Asociatiei se completează cu veniturile realizate din proprietătile

Asociatiei, taxe non-profit percepute în conditiile legii pentru servicii angajate pe baze contractuale sau de colaborare, precum şi alte taxe non-profit pentru participarea la manifestările Asociatiei (simpozioane, conferinte, seminarii, programe de instruire, ateliere de lucru, etc.)

(5) Patrimoniul Asociatiei se mai completează şi cu veniturile realizate de unitătile economice anexă, fără personalitate juridică precum şi cu dividendele obtinute de la societătile comerciale pe care le-a înfiintat Asociatia sau la care participă şi unde detine actiuni sau părti sociale, după ce în prealabil au fost achitate taxele şi impozitele prevăzute de lege.

(6) Asociatia poate produce şi vinde produse şi servicii în mod accesoriu, pentru     realizarea şi sustinerea obiectului sau de activitate; surplusul de profit, dacă exista după vânzarea produselor şi plătirea tuturor taxelor şi a costurilor, va fi întotdeauna returnat în contul Asociatiei pentru plata cheltuielilor administrative şi pentru finantarea realizării scopuluiAsociatiei.

(7) Nici o parte din surplusul de profit nu poate fi distribuită nici unuia dintre membri organelor de conducere sau de administratie, şi nici unei alte persoane fizice sau juridice membra a Asociatiei, cu exceptia plătii salariilor şi onorariilor stabilite,precum si a premiilor acordate .

(8) Donatiile, sponsorizările şi legatele pot fi sume de bani, bunuri, drepturi de autor, brevete de inventie, actiuni, titluri de valoare, alte drepturi de creantă, imobile şi terenuri. Donatiile pot fi neconditionate sau conditionate pentru realizarea unui anumit scop, dacă acesta este în concordantă cu scopul şi activitatea Asociatiei, fie ca este vorba de continuarea activitătilor curente sau initierea altor activităti care contribuie la atingerea scopului Asociatiei. Pentru donatiile conditionate sau pentru cele cu destinatie specificată prin actul de donatie, donatorul va putea lua cunostintă de modul în care a fost utilizată donatia sa, Asociatia punându-i la dispozitie rapoartele necesare

(9) Consiliul  poate solicita contributii voluntare pentru scopuri precise. Pentru periodice speciale, poate fi aplicată o taxă suplimentară. Pentru utilizarea bunurilor societătii pot fi colectate taxe, cu aprobarea consiliului .

(10) Bunurile asociaţiei, inclusiv eventualul profit, vor fi utilizate exclusiv pentru realizarea scopului pentru care s-a constituit.

                                     DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI

Art. 21. Asociaţia se dizolvă în condiţiile art. 55, 56 din O.G 26/2000 modificată ,precum  şi prin hotărîrea Reuniunii Nationale.

Art. 22. Asociaţia se dizolvă de plin drept:

  1. împlinirea duratei pentru care a fost constituită
    1. realizarea, sau după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la data constatării unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop.
    1. imposibilitatea constituirii reuniunii nationale sau a consiliului  în conformitate cu statutul asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, Reuniunea Nationala sau, după caz, Consiliul National trebuia să se constituie
    1. reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, dacă aceasta nu a fost complinită timp de 3 luni.

Art.23. Asociaţia se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:

  1. dacă scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice
  2. când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice
  3. când asociaţia urmăreşte alt scop decât cel pentru care s-a constituit
  4. când asociaţia a devenit insolvabilă.
  5. instanta competenta este judecatoria in circumscriptia careia asociatia isi are sediul.

Art.24. Asociaţia se dizolvă prin hotărârea Reuniunii Nationale:

  1. Reuniunea Nationala poate hotărî dizolvarea asociaţiei numai dacă a fost convocată legal conform prevederilor statutare, în acest scop. Pentru luarea hotărârii de dizolvare este necesară o majoritate de ¾ dintre membrii prezenţi. Înaintea deciziei de dizolvare, Consiliul National ia poziţie în faţa adunării generale, referitor la cererea de dizolvare.
  2. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, hotărârea adunării generale se depune la judecătoria Cluj Napoca pentru a fi înscrisă în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
  3. În caz de dizolvare, patrimoniul asociaţiei se va transfera către o persoană juridică română sau străină de drept privat, cu scop identic sau asemanator. La sedinţa în care Adunarea generală hotărăşte dizolvarea asociaţiei, se va stabili, la propunereaBiroului Executiv al  Consiliului, persoana juridică ce preia patrimoniul.
  4. Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii, lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile de mai sus, bunurile ramase dupa lichidare vor fi atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.
  5. In cazul in care asociatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la art23 lit.a)- c), bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor, sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia are sediul, daca aceasta din urma va deveni de interes public sau local .
  6. data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a stabilit o data ulterioara.

Art.25. In cazurile de dizolvare mentionate anterior, lichidatorii vor fi numiti prin hotararea Consiliului National sau prin  hotarare judecatoreasca.

          In toate cazurile, mandatul consiliului  inceteaza o data cu numirea lichidatorilor.        

          Lichidatorii isi indeplinesc mandatul sub controlul cenzorilor.  Lichidatorii sunt obligati sa continue operatiunile juridice in curs, sa incaseze creantele, sa plateasca creditorii si, daca numerarul este insuficient, sa transforme si restul activului in bani, procedand la vanzarea prin licitatie publica a bunurilor mobile si imobile. Lichidatorii pot realiza numai acele operatiuni noi care sunt necesare finalizarii celor aflate in curs. In orice caz, lichidatorii nu pot incheia operatiunile si nu pot remite celor in drept contul gestiunii decat dupa expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvarii asociatiei. Lichidatorii raspund solidar pentru daunele cauzate creditorilor din culpa lor.         Atat fata de asociatie, cat si fata de asociati sau, dupa caz, fondatori, lichidatorii sunt supusi regulilor mandatului. Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii sunt obligati ca in temen de doua luni sa depuna bilantul, registrul jurnal si un memorandum, declarand operatiunile de lichidare la Registrul asociatiilor si fundatiilor al judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul asociatia.

Lichidatorii sunt obligati sa indeplineasca toate procedurile pentru publicarea lichidarii si radierea asociatiei din Registrul asociatiilor si fundatiilor. Publicarea lichidarii se face prin afisarea la usa instantei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul persoana juridica, in temen de doua luni de la terminarea lichidarii. Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii trebuie sa ceara radierea asociatiei din Registrul asociatiilor si fundatiilor.

                                                    CLAUZE FINALE

Art.26. Actul constitutiv şi statutul asociaţiei pot fi modificate doar cu respectarea prevederilor acestora şi ale prevederilor legale în acest sens.

Art.27.In termen de 90 de zile de la inregistrarea prezentului act constitutiv actualizat se va adopta Regulamentul de Organizare si Functionare al Societatii, care va fi validat la urmatoarea Reuniune Nationala.

Prezentul Act Constitutiv şi Statut a fost redactat de membrii asociaţi şi atestat de av.Bora Mirela-Mihaela, in 7 (sapte) exemplare originale, cu aceeasi valoare juridica, din care 1 exemplar pentru arhiva cabinetului de avocatură şi 6 exemplare  s-au eliberat părţilor.

PREŞEDINTE

Prof. VICTOR  BERCEA